Onderhoud en garantie van uw warmtepomp

De warmtepompen die wij leveren zijn van het merk Mitsubishi Electric. Ze zijn van hoge kwaliteit en behoeven weinig onderhoud. Wel is het raadzaam uw apparaten periodiek na te laten kijken om een optimale opbrengst te behouden.

Schoonmaken

De kast van uw buiten en binnendeel kunt u schoonmaken met een vochtige doek. Gebruik hierbij geen agressieve schoonmaakproducten. Het schoonmaken van het apparaat binnenin de kast kunt u het beste overlaten aan een professional.

Onderhoud via een onderhoudscontract

Wanneer u bij ons een onderhoudscontract afsluit, checken wij uw installatie elk jaar compleet. We maken de units schoon en lopen alles na, zodat u verzekerd blijft van een optimaal rendement en een lange levensduur. Ook zijn wij hierdoor eventuele dure reparaties voor omdat we kleine mankementen al vroeg opmerken.

Onderhoud en storingen

Wanneer er een storing is, verschijnt er een storingscode op het display van uw warmtepomp. Kijk in uw handleiding wat u moet doen of neem contact met ons op om te overleggen of een bezoek gewenst is. Maakt uw gebruik van een draadloze thermostaat of Nest, kan de storing ook via deze systemen aan u worden gemeld. Een storing wil overigens niet zeggen dat uw installatie niet meer functioneert.

Garantie op uw warmtepomp

Op alle producten van Mitsubishi Electric zit een standaard fabrieksgarantie van 3 jaar. Zo ook op uw warmtepomp. Dit houdt in dat een onderdeel wat defect is kosteloos omgeruild mag worden tegen een nieuw onderdeel. Doordat wij een goede samenwerking met de leveranciers kunnen wij onderdelen, mocht er onverhoopt toch iets vervangen moeten worden, snel leveren.